blogers
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا، کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

به شب اول ماه ربیع الاول سال سیزدهم بعثت که حضرت على(علیه السلام) جاى پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) خوابید، «لیلة المبیت» مى گویند.

خلاصه آن واقعه از این قرار است که در سال سیزدهم بعثت سران قریش در یک شوراى عمومى تصمیم گرفتند که نداى توحید را با زندانى کردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید او خاموش سازند، چنان که قرآن کریم مى فرماید: «وَ إذ یَمکُرُ بِکَ الَّذیِنَ کَفَرُوا لِیُثبِتوکَ اَوْ یَقتُلوکَ أَو یُخْرِجُوکَ وَ یَمکُروُنَ وَ یَمکُرُ اللهَ وَ اللهُ خَیرُ المَاکِرینَ»; به خاطر بیاور هنگامى را که کافران نقشه مى کشیدند که تو را به زندان بیفکنند یا به قتل برسانند و یا از مکه خارج سازند. آنها چاره مى اندیشیدند و نقشه مى کشیدند، و خداوند هم تدبیر مى کرد; و خدا بهترین چاره جویان و تدبیرکنندگان است. سرانجام سران قریش تصمیم گرفتند که از هر قبیله، فردى انتخاب شود تا افراد منتخب در نیمه شب یک باره بر خانه حضرت هجوم برده، او را قطعه قطعه کنند. بدین طریق هم از تبلیغات او آسوده شوند و هم خون او در میان قبایل عرب پخش شود تا خاندان هاشم نتوانند با آنها به مبارزه برخیزند. فرشته وحى، پیامبر را از نقشه شوم مشرکان آگاه ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به عزم مدینه خارج شود. پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) حضرت على(علیه السلام) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: «امشب در خوابگاه من بخواب و رواندازِ سبزِ مرا به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیده ام و مرا تعقیب نکند». آن گاه پیامبر مخفیانه به سمت غار ثور حرکت کرد و از خداوند درخواست نمود تا دشمن را از دست یابى به او گمراه کند و آنان نتوانند او را پیدا کنند ... .

در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که على(علیه السلام) این کار را انجام داد و خداوند به خاطر این کار به فرشتگان مباهات نمود و موقعى که پیامبر به سوى مدینه در حرکت بود، این آیه را در شأن حضرت على (علیه السلام) نازل فرمود: (وَ مِنَ النّاسِ مَن یشرى نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله و اللهُ رَئوفٌ بالعباد); بعضى از مردم ـ با ایمان همچون على(علیه السلام) به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر ـ جان خود را به خاطر خشنودى خدا مى فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. از این رخداد بى نظیر مى توان به نتایج ذیل پى برد: درجه ایثار فوق العاده امام على(علیه السلام); تبعیت محض ایشان نسبت به فرمان الهى و نبوى (صلى الله علیه وآله); عشق و علاقه غیر قابل توصیف آن بزرگوار نسبت به رهبر و مقتداى خود; و این نکته که در مواقعى که اصل و اساس اسلام در خطر قرار مى گیرد مى باید بهترین شخصیت ها، حتى وجود مقدس على بن ابى طالب(علیه السلام) فدا گردد. نظیر آن را در ماجراى شهادت امام حسین (علیه السلام) براى حفظ اسلام مى توان دید.

  منبع: سایت موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی


::: چهارشنبه 88/11/28::: ساعت 12:59 صبح |  نظرات دیگران: نظر



غریب خراسان
طوس هم مدینه ی دیگری است...
چرا خورشید مدینه در آن آرمیده است و علی بن موسی ، پاره ی تن رسول الله (ص) است ...
و امروز ... امت ما ، گرچه در سوگ رضای اهل بیت ، نشسته است ، اما خرسند است که نعمت ولایت دارد و به شرطی که امام هشتم در حدیث سلسله الذهب فرمود ، پای بند و سر به فرمان است ...
خدایا مهر آل علی را در دلها بیفزای و غم شیعه را با ظهور خورشید پنهان ، به سرور مبدل فرما و اشک دیدگان را در سوگ غریب خراسان ، با نسیمی از کوی یار ، به گلخنده ی شادی و رضا برسان ...
سلام بر تو ، ای غریب آشنا ، ای حضرت رضا (ع) ...


::: دوشنبه 88/11/26::: ساعت 5:51 عصر |  نظرات دیگران: نظر



 معرفی کتاب : حماسه سازان پایداری

تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

با الهام از پیام حضرت امام خمینی (ره) در آذر سال 1367 باید گفت ، بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن ، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند.

بسیج در منظر ملت ما یادآوره جانفشانیها ، رشادتها ، از خود گذشتگی ها و فتوحات دلاور مردانی است که اقتدار و گمنامی را با هم در آمیختند و جمع اضداد را در زیباترین شکل و با ارزش ترین محتوی به نمایش گذاشتند. آری بسیج رمز اقتدار ملت ما در اوج تنهایی کشورمان بود و با هیمنه خود آن چنان رعبی در قلب دشمنان ، ایجاد کرده که آنها از نام و آرمان بسیج وحشت دارند .بسیج باید گفت در واقع انقلاب اسلامی را بیمه کرد و هر جا انقلاب و دستاوردهای آن مورد تهدید و تعرض قرارگرفته با اخلاص وارده میدان شده و جانفشانی کرده است.

امروز بسیج رمز و راز تداوم انقلاب اسلامی و کشور و ملتمان و در یک کلام اکسیر حیات آن می باشد و بسیجیان این سربازان مخلص قدرتمند تر و آگاه تر از هر زمان دیگری آماده حضور در همه عرصه های انقلاب می باشند.

کتاب « حماسه سازان پایداری »  شامل رهنمودها و در واقع حاکی از بسیج در آیینه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) که چاپ چهارم آن توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سال 1386 چاپ شد.

با توجه به اینکه بخشی از رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا در خصوص جایگاه و نقش بسیج در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و وظایف سازمان بسیج مستضعفین و پایگاههای بسیج در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته است لذا توصیه و تاکید می شود که برای بسیجیان مخلص می تواند مفید فایده باشد.

روابط عمومی وبلاگ : http://hamianvelayat.parsiblog.com


::: دوشنبه 88/11/26::: ساعت 5:48 عصر |  نظرات دیگران: نظر



حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام راحل


در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود تاریخ ساز امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات  ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسئلت کردند.

روابط عمومی وبلاگ : http://hamianvelayat.parsiblog.com


::: شنبه 88/11/10::: ساعت 7:23 عصر |  نظرات دیگران: نظر



«بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره):»
 *پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد .

*این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است .

*انقلاب اصیل ماجلوه ای از نهضت پر عظمت حضرت رسول ا... (ص ) است .

* خون شهیدان ، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است .

*پیروزی انقلاب رهین همه ملت است .

*رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود .

*پیروزی انقلاب مرهون فداکاریهای دلاورانه ملت ، خصوصاً شهیدان است .

ادامه مطلب...

::: سه شنبه 88/11/6::: ساعت 5:44 صبح |  نظرات دیگران: نظر



<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ